آتش بازی در فتوشاپ
jebril
یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : hr ashouri

 


قدم اول- پس زمینه

برین جلو. یه صفحه جدید باز و از ابزارها، ابزار سطل رنگ رو انتخاب کنین.

اگر قصد دارین که بعداً رنگ آتش بازیاتونو با ColorBalance تغییر بدین که هیچ ولی هر کاری کنین رنگ زمینتون خیلی مهمه. برای ما مهم اینه که رنگ زمینتون تیره باشه و همچنین از لحاظ رنگ پردازی مهم. مثل رنگ بنفش تیره با شماره (#1c1727).

و لایه پس زمینتونو با اون رنگ کنین.

Background Color

 

قدم دوم- ایجاد مرحله انفجاری

اگه تابحال از ویژگی Stroke Path فتوشاپ استفاده کرده باشین این کار رو مثل آب خوردن انجام می دین. برای افراد دیگه هم طوری توضیح می دم که بازم آب خوردن باشه!

ایجاد یک لایه جدید

 

اگر برای کار با ابزار قلم تازه کارید، باید چیزهای زیادی از اون یاد بگیرین.

می خوایم تشعشهای آتیشو درست کنیم. اول اونا رو تو ذهنتون تصور کنین که چجورین و به چه سمتی می رن. روی سندتون، یکی از انتهاهای اونا رو در نظر بگیرین . کلیک چپ کنین تا یه نقطه بذارین.

بیاین بالا و کمی راست و دوباره کلیک کنین تا یه نقطه جدید درست شه. اما این بار کلیک موستون رو پایین نگه دارین و به سمت پایین و راست بکشید تا منحنیتون درست بشه.

Curved Path Create a Single Point with the Pen Tool

با این کار مسیریو درست کردین که باریکه ای از نور می شه و تشعشعات و افکتهای انفجاریو درست می کنه. از نوار ابزارتون ابزار قلم رو بردارین و در منوی خصوصیاتیش مواظب باشین که مسیر رو انتخاب کرده باشین نه شکل رو.

 

به ابزار قلم برگردین. هر جای سطحتون که دوست داشتین کلیک راست و Stroke Path رو انتخاب کنین. از پنجره ای که می یاد مطمئن شید که Brush رو به عنوان ابزار انتخاب می کنین. این کارتون به فتوشاپ دستور می ده که روی این مسیریو که کشیدین با ابزار براش بپوشونه.

Stroke Path

Stroke Path with Brush

 

 

ابزار براش رو انتخاب کنین. رنگ پیش زمینه یا Foreground Color رو سفید در نظر بگیرین. سایز براشتون رو 3px و سختی اون رو 100% بذارین.

 

 

در Shape Dynamics براشتون یه fade حدود 200px رو در نظر بگیرین.

 

Set up the Brush Fade

 

به محض اینکه مسیرتون رو پوشوندین دوبار Esc رو بزنین تا مسیرتون ناپدید بشه.

Stroked Path

 

این مراحل رو تا جایی تکرار کنین که به اندازه کافی خطهای شبیه به هم برای تداعی این انفجار داشته باشین. به خاطر داشته باشین که همیشه این مسیرها رو از انتها به ابتدا بکشین یعنی به طور فرضی از بیرون انفجار به داخلش.

 

 

 

Burst

قدم سوم- تهیه قسمت مخلوطی انفجار

 

تا اینجا کارمون خوب بوده ولی باید بیشتر شبیه انفجار بشه یعنی یه نوری چیزی بهش اضافه کنیم. روی لایتون دابل کلیک کنین و افکتهای زیر رو به لایتون بدین.

Burst Drop Shadow

 

Burst Outer Glow

با این کار یه کم به کارتون درخشش میدین.

 

قدم چهارم- ایجاد افکتهای محیطی

یه لایه جدید ایجاد کنین. و اونو زیر لایه قبلی قرار بدین.

ابزار براش رو انتخاب کنین. و یه براش دایره ای محو انتخاب کنین. سختی شو 0% و سایزشو حدود 200 در نظر بگیرین. رنگ پیش زمینهتونو سفید بزارین و یه دفعه نزدیک مرکز تشعشعاتتون کلیک کنین.

حالت لایتونو Overlay بذارین.

Outer Ambience

لایه جدید دیگری بالای لایه تشعشعاتتون ایجاد کنین. از سایز براش کوچکتری -مثلاً 50-100 و با سختی 0%- انتخاب کنین و باز یه دایره کوچیک در مرکز تشعشعات درست کنین جاییکه همه شروع به جمع شدن می کنند. حالت این لایه رو Overlay قرار بدین این کار رو در سه چهار لایه دیگر تکرار کنید.

Completed Ambience

قدم پنجم: اضافه کردن جرقه ها

دوباره ابزار براش رو انتخاب کنین و بهش مشخصات زیر رو بدین تا براشی بسازین که تلالو، درخشش و گرد و غباری مانند باشه. موافقین ادامه بدیم؟!

Brush Scattering

Other Dynamics

Brush Shape Dynamics

Brush Tip Shape

خب الان براش شما آمادست می تونین اونو ذخبره کنین تا بعداً ازش استفاده کنین. یه لایه جدید درست کنین و اونو در بالای همه لایه های قبلیتون بذارین. حالا شروع کنین و برای آتش بازیتون جرقه بذارین. سعی کنین بیشتر در سمت مرکز اون کار کنین و همونطور که از مرکز دور می شین از تعداد جرقه ها کم کنین.

Sparks without glow

من همیشه دوست دارم یه درخششی به این لایه بدم. این درخشش باعث می شه یه طیف رنگی اطراف کار رو فرا بگیره.

Sparks with Glow

حالا باید نتیجه کارتون به این زیبایی شده باشه.

Final Fireworks Example

 

 


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 395
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 883
بازدید ماه : 813
بازدید کل : 557075
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1