jebril
یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:22 :: نويسنده : hr ashouri
قدم اول- پس زمینهبرین جلو. یه صفحه جدید باز و از ابزارها، ابزار سطل رنگ رو انتخاب کنین. اگر قصد دارین که بعداً رنگ آتش بازیاتونو با ColorBalance تغییر بدین که هیچ ولی هر کاری کنین رنگ زمینتون خیلی مهمه. برای ما مهم اینه که رنگ زمینتون تیره باشه و همچنین از لحاظ رنگ پردازی مهم. مثل رنگ بنفش تیره با شماره (#1c1727). و لایه پس زمینتونو با اون رنگ کنین.
قدم دوم- ایجاد مرحله انفجاری اگه تابحال از ویژگی Stroke Path فتوشاپ استفاده کرده باشین این کار رو مثل آب خوردن انجام می دین. برای افراد دیگه هم طوری توضیح می دم که بازم آب خوردن باشه! ایجاد یک لایه جدید
اگر برای کار با ابزار قلم تازه کارید، باید چیزهای زیادی از اون یاد بگیرین. می خوایم تشعشهای آتیشو درست کنیم. اول اونا رو تو ذهنتون تصور کنین که چجورین و به چه سمتی می رن. روی سندتون، یکی از انتهاهای اونا رو در نظر بگیرین . کلیک چپ کنین تا یه نقطه بذارین. بیاین بالا و کمی راست و دوباره کلیک کنین تا یه نقطه جدید درست شه. اما این بار کلیک موستون رو پایین نگه دارین و به سمت پایین و راست بکشید تا منحنیتون درست بشه.
با این کار مسیریو درست کردین که باریکه ای از نور می شه و تشعشعات و افکتهای انفجاریو درست می کنه. از نوار ابزارتون ابزار قلم رو بردارین و در منوی خصوصیاتیش مواظب باشین که مسیر رو انتخاب کرده باشین نه شکل رو.
به ابزار قلم برگردین. هر جای سطحتون که دوست داشتین کلیک راست و Stroke Path رو انتخاب کنین. از پنجره ای که می یاد مطمئن شید که Brush رو به عنوان ابزار انتخاب می کنین. این کارتون به فتوشاپ دستور می ده که روی این مسیریو که کشیدین با ابزار براش بپوشونه.
ابزار براش رو انتخاب کنین. رنگ پیش زمینه یا Foreground Color رو سفید در نظر بگیرین. سایز براشتون رو 3px و سختی اون رو 100% بذارین.
در Shape Dynamics براشتون یه fade حدود 200px رو در نظر بگیرین.
به محض اینکه مسیرتون رو پوشوندین دوبار Esc رو بزنین تا مسیرتون ناپدید بشه.
این مراحل رو تا جایی تکرار کنین که به اندازه کافی خطهای شبیه به هم برای تداعی این انفجار داشته باشین. به خاطر داشته باشین که همیشه این مسیرها رو از انتها به ابتدا بکشین یعنی به طور فرضی از بیرون انفجار به داخلش.
قدم سوم- تهیه قسمت مخلوطی انفجار
تا اینجا کارمون خوب بوده ولی باید بیشتر شبیه انفجار بشه یعنی یه نوری چیزی بهش اضافه کنیم. روی لایتون دابل کلیک کنین و افکتهای زیر رو به لایتون بدین.
با این کار یه کم به کارتون درخشش میدین.
قدم چهارم- ایجاد افکتهای محیطییه لایه جدید ایجاد کنین. و اونو زیر لایه قبلی قرار بدین. ابزار براش رو انتخاب کنین. و یه براش دایره ای محو انتخاب کنین. سختی شو 0% و سایزشو حدود 200 در نظر بگیرین. رنگ پیش زمینهتونو سفید بزارین و یه دفعه نزدیک مرکز تشعشعاتتون کلیک کنین. حالت لایتونو Overlay بذارین. لایه جدید دیگری بالای لایه تشعشعاتتون ایجاد کنین. از سایز براش کوچکتری -مثلاً 50-100 و با سختی 0%- انتخاب کنین و باز یه دایره کوچیک در مرکز تشعشعات درست کنین جاییکه همه شروع به جمع شدن می کنند. حالت این لایه رو Overlay قرار بدین این کار رو در سه چهار لایه دیگر تکرار کنید. قدم پنجم: اضافه کردن جرقه هادوباره ابزار براش رو انتخاب کنین و بهش مشخصات زیر رو بدین تا براشی بسازین که تلالو، درخشش و گرد و غباری مانند باشه. موافقین ادامه بدیم؟! خب الان براش شما آمادست می تونین اونو ذخبره کنین تا بعداً ازش استفاده کنین. یه لایه جدید درست کنین و اونو در بالای همه لایه های قبلیتون بذارین. حالا شروع کنین و برای آتش بازیتون جرقه بذارین. سعی کنین بیشتر در سمت مرکز اون کار کنین و همونطور که از مرکز دور می شین از تعداد جرقه ها کم کنین. من همیشه دوست دارم یه درخششی به این لایه بدم. این درخشش باعث می شه یه طیف رنگی اطراف کار رو فرا بگیره. حالا باید نتیجه کارتون به این زیبایی شده باشه.
درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید موضوعات آخرین مطالب پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|
||||||||||||||||
|